About Me Myspace Comments

Thursday, March 18, 2010

++KeRaNa Lima Ringgit++

Kejadian ni baru berlaku td...kul 1.45 pagi di apartment N(bkn nama sbnr)...sbb aku ke sana nak amik someone ...die da janji something ngn aku (tp penat)..tp takper la forget it......aku park keta dan jalan kaki ke bahagian carpark nak pastikan dorg da balik..aku msg die suh turun aku dah sampai...tapi tak de jwpn...tibe2...ade pompuan ni usia dlm 30++..

pompuan: Adik, boleymintak tolong x?adik melayu ker? (motip skrg aku cam kelly ng ke?)
aku        : yer kak...knape?
pompuan: akak nk pinjam 5 ringgit boley tak dik...suami akak masuk lokap kes samun...

aku panik....

aku       : kak kiter borak kat tempat cerah kak...akak kenape?

die pun citer lah masalah die nak beli susu anak tak cukup lima ringgit...aku tenung jer die...dgr citer die pasal laki die..laki die masuk lokap sbb disyaki terlibat kes samun keta...laki die dan die ni ader bengkel keta kat desa pandan ,satu hari ade org hantar servis bmw kat workshop die...keta tu dah lama ader kat situ jd polis bg waran kat suami die untuk geledah bengkel.sebulan lepas..termasuk kena freeze sume akaun bank dorang...kes laki die bicara bulan depan...samada bersalah atau tidak...aku pikir camne dorg nk idup...
aku        : sebelum ni akak keja?
pompuan: tak dik,sbb tu akak cari keja dah lama tapi anak kecik lagi...laki akak jer bg duit kat akak...skrg akaun bank pun kena sita..akak pergi bank ,ader masalah sbb laki akak....akak da mintak mohon mahkamah untuk harta akak pun x approve

mase die cerita..\die ckp gak mintak family tolong tp tak nak tolong..(kawin tak restu kot,allahualam)...die ckp gak jiran die pun dah pandang semacam sbb sume area rumah die dah tau keadaan die dan suami die...aku rase sgt kesian ,sampai aku tak ingat aper tujuan aku sampi kat cni....aku bgtau die aku tak bwk purse tp purse aku ader je dlm keta...takkan aku nak bgtaukan pada mulanye...nanti die pukau aku ker ape..habis duit aku ...tp aku serius xder duit...

aku start sms....

N (bukan nama sbr),sorri la ganggu,ckin kat bwh tp ada pompuan kat bawah mintak tolong,,,plez suh A reply msg...

.....xreply...

awk tolong sy i'm stuck wif dis lady...

...xreply so aku call la no mereka2 ni...aku tak pikir pun hal lain aku cume mintak lima ringgit jer...tp malas la nak citer panjang dlm tepon ...aku call pun bukan no die...tp soalan demi soalan tanye...aku nak mintak lima ringgit jer...aku nampak pompuan tu blah...tp aku still ckp dlm phone..sampai aku merayu...aku kejar pompuan tu ,aku g kat keta...start keta n pergi dpn pagar...aku dah xnampak die...aku tanye guard nmpak tak pompuan lalu sini...die ckp dah jalan ke belah sana...die dah jauh kat simpang kedai...aku honkan keta...

aku      : kak ...ni jer yg sy ader untuk tolong akak...maafkan sy yer kak...

pompuan tu amik duit n cium tangan aku...tibe2 air mate aku menitik...aku pun xtau sbb aku nangis...aku nangis sbb pmpuan tu ke bile aku mintak tolong org tak nak tolong....aku jadi takut suatu hari nanti bile aku situation yg perlukan sgt duit sanggupke ade org nk tolong aku..lebih2 lagi org yg kiter syg pun tak dapat bantu kite...kakak tu punyer laki dlm penjara satu2nya org yg rapat dgn die...

aku tiber2 pasrah...aku balik rumah terus,xpelah aku faham aku ni yg terhegeh2...huhuhu

moral of the story: aku pun tak tau....tolong jer la kalu org mintak tolong,satu hari nanti kiter susah kalu org xnak tolong kite...Allah tolong ringankan beban kite...
KALAU,kakak tu tipu aku pun aku tak rase menyesal...sbb kejadian ni buat aku berfikir panjang... 

No comments:

Post a Comment

~don't ever let go~

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker